• کابینۀ شخصی

تحلیل جفت ارز EUR/USD

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

آیا خریداران توانایی رسیدن به سطح مقاومت روانی 1.0800 را دارند؟

 

انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است از افزایش بیشتر نرخ بهره خودداری کند از یورو/دلار آمریکا حمایت کرد.این جفت ارز ضمناً در بحبوحه ریسک پذیری و به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، مبنی بر اینکه کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی، بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد، طول خواهد کشید، تقویت شد.

یورو ممکن است با مشکل مواجه شود زیرا داده های اخیر تورم منطقه یورو انتظارات از کاهش بالقوه نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن را افزایش داده است.

 

تحلیل تکنیکال

بعد از رشد این جفت ارز، قیمت‌ها به کانال صعودی بازگشتند اما در حال حاضر سطح مقاومتی 1.0725 مانع از ادامه حرکت خریداران شد. فروشندگان فشار زیادی را وارد می‌کنند تا مجدداً به زیر مرز پایینی این کانال صعودی بازگردند.برای قطعی شدن دامه حرکت صعودی قیمت‌ها باید در بالای سطح مقاومتی 1.0725 تثبیت شوند که در این صورت هدف بعدی خریداران سطوح 1.0767 و 1.0800 خواهد بود.

اما با شکسته شدن مرز پایینی کانال صعودی و بازگشت قیمت‌ها به زیر سطح حمایتی 1.0693 سناریوی صعودی لغو و در صورت شکسته شدن سطح کلیدی 1.0665 سناریوی نزولی با پتانسیل افت تا سطوح 1.0635 و حتی و یا حتی 1.0600 فعال خواهد شد.