• کابینۀ شخصی

تحلیل جفت ارز EUR/USD

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

 

پیش از انتشار گزارش تعیین نرخ بهره فدرال رزرو، EUR/USD سقوط کرد

 

جفت ارز EUR/USD برای دومین روز متوالی به حرکت نزولی خود ادامه داد و در روز چهارشنبه در جریان معاملات آسیایی در حدود 1.0650 بود. با توجه به بسته بودن بازارهای اروپایی به مناسبت روز کارگر، سرمایه گذاران منتظر آخرین تصمیم سیاستی فدرال رزرو برای نرخ بهره هستند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار آمریکا (USD) را در برابر شش ارز اصلی ارزیابی می‌کند، پس از انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار شاخص هزینه اشتغال که در روز سه‌شنبه منتشر شد، به رشد خود ادامه داد. علاوه بر این، اظهارات تهاجمی مقامات فدرال رزرو که نشان می دهد نیازی به کاهش فوری نرخ بهره نیست، جفت ارز یورو/دلار آمریکا را تضعیف کرد.

 

تحلیل تکنیکال

بعد از شکسته شدن سطح حمایتی 1.0693 و مرز پایین کانال صعودی، سیگنال قوی فروش دریافت شد. در حال حاضر قیمت‌ها در پایین سطح حمایتی 1.0665 قرار دارند و خریداران تلاش زیادی می‌کنند تا به بالای این سطح برگردند.

با اینکه قیمت‌ها در پایین خطوط میانگین متحرک قرار دارند اما رسیدن ه منطقه اشباع فروش در تایم فریم 4 ساعته می‌تواند خریداران را امیدوار کند اما سناریوی صعودی مانی فعال خواهد شد که قیمت‌ها به بالای سطح حمایتی 1.0693 بازگردند.

در حال حاضر سطح حمایتی 1.0635 مانع از سقوط بیشتر قیمت‌ها شده است اما شکسته شدن این سطح احتمال رسیدن قیمت‌ها به سطح روانی 1.0600 را بسیار بالا خواهد برد و در صورتی که سطح روانی این سطح روانی نیز شکست شود احتمالاً شاهد افت عمیق قیمت‌ها خواهیم بود.